Buss till Arendalsvarvet och farfar som röker cigarrett

Trött idag, men det är väl vädret. Har gått till Ica och köpt mat för veckan. Under nästan hela förmiddagen trixade jag med scannern som inte ville fungera. Ville bara scanna några från Yangshou. Jag stängde av och på datorn, drog ut sladden mellan scannern och datorn in i andra uttag, gjorde en ominstallation. Till slut vände jag på diabilderna och då funkade det plötsligt...

hösten 2007
Höstbild från Gerdskenån i Alingsås.

pappa fyller 50
1984 fyllde min pappa 50 och var i Hanstholm. På bakre raden från vänster, min mamma, min syster och jag. Främre raden i mitten min pappa.

Klas, farfar knut och pappa Lars
Om jag skulle ha en middag med fyra personer skulle nog farfar Knut vara given. Här sitter han i mitten, jag är på en cykel och pappa till höger. Farfar och jag skulle prata om böcker och om världspolitik. Pappa skulle säkert vilja vara med och lyssna. Bilden är kanske från 1967.

Scaniabuss
Jag har inte många bilder från tiden då jag körde buss på 80-talet. Jag hittade en, det är min kompis Leif Eriksson som sitter och kör en gammal Scaniabuss. Finske Leif och jag tog busskort samtidigt och vi blev goda vänner och håller fortfarande kontakten. Kan bilden kanske vara fotograferad vid Arendalsvarvet 1982? Leif tipsade mig om bra böcker som var skrivna av Carlos Castaneda, Herman Hesse och Robert Pirsig. Robert Pirsig skrev Zen. Eller konsten att sköta en motorcykel. Musik han lyssnade på var Mountain och Jimi Hendrix. Jag tipsade om the Nomads och Lädernunnan.

Fritid | |
#1 - - Anonym:

Fina bilder på din pappa. Leif vid Arendahlsvarvet- snygg bild- kommer ihåg denna uppställning.

#2 - - Klas:

Jag önskar jag tagit fler bilder från bussförartiden.

#3 - - Bonden:

Bilden från 1984 är en riktig ungdomsbild av dig. Jag minns dig som tuffare än du ser ut där - åtminstone ett år senare, 1985, då du ilsknade till och pratade om att spela luffarschack med en granne.

#4 - - Klas:

Tjenare Bonden, roligt att höra ifrån dig. Det var roliga tider då vi läste i Linköping. Vilka minnen och vilka trevliga människor som läste där! Men tuff har jag aldrig varit.

Upp