Sorterar bilder från New York

De här mörka höstdagarna får jag hitta på att göra något jag tycker är roligt. Jag sorterar filer på datorn och hämtar från mitt USB-minne. På TV sa någon att du kan resa på en weekendresa för att muntra upp dig på hösten. För mig räcker det med att sortera bilder. Kristina nämnde något om att hon längtade till New York igen och gå i Central Park.
New York
Kristinas syster Kerstin och Kristina i Central Park på Manhattan 2008.

nes york
Metropolitan Opera House 2007


Andreas WMCA sloane
Bilden är från WMCA Sloane 1989. Folk kom och gick till hotellet WMCA Sloane. Andreas från Tyskland bodde i alla fall här ett par dagar. Det här hotellet påminde mest om ett härbärge, eller ett ungkarlshotell. Bilden är tagen med en gammal Minoltakamera. Det är en diabild som jag sedan scannat.
  Jag minns att det var en herr och damsida på hotellet. I badrummet var det en lång plåtränna där du tvättade dig, borstade tänderna och rakade dig. Jag minns en äldre herre som stapplade in där och hans byxor höll på att trilla av.

graffitti New York
Grafitti i på Manhattan i New York 1989.

Battery Park

På Battery Park på Manhattans sydspets var det alltid uppträdanden. Bilden är från 1989 då jag gick och gick fram och tillbaka i staden.



 

Fritid | |
#1 - - Anonym:

Skulle gärna vilja gå på Met. Minns Gene Wilder i Det våras för Hitler vid fontänen utropandes: Jag skulle vilja göra allt som jag sett på bio.

Upp