Går som en robot

Igår var tåget inställt så jag kom tio minuter sent. Idag fattades det vagnar så tåget hem var proppfullt. Folk stod som packade sillar. Nej bilarna behövs, speciellt som fler flyttar till kranskommunerna. Jag så nog rätt sur ut när jag stod på tåget. Lokföraren uppmanade alingsåsarna att byta till ett senare tåg, för det första var det omöjligt att ta sig ut i trängseln, för det andra så hade man väl lika stor rätt som någon annan att åka med tåget?

På jobbet såg jag nog sur ut också? Jag gick bara omkring och ställde upp böcker och lyssnade på det väsande ljudet från rörposten på de olika våningarna.

Idag fick jag ett uppmuntrande och intressant brev från Writers Digest om bloggning. Jag citerar några rader:

"One of my posts last month, The Benefits of Blogging, received a number of valuable comments. for anyone wondering about the value of blogging, this is a must read for the variety of perspectives.

The next question that naturally arises—after you decide to blog—is how to gain readership. Before I mention specific tactics, 3 things to remember:
  1. It takes time; this is a journey. Be patient. Results don't come overnight.
  2. The more focused your blog is (the more it is driven by a specific purpose), the easier you will draw a readership. Sometimes it can take you 6-12 months to figure out what your blog is about. Read the Brazen Careerist for more on this important point. 
  3. You have to be consistent in when you post, even if you don't think you have enough readers for it to matter."
  4. (Writers Digest 21 october 2009)
Pendling | |
#1 - - Erik:

Hej Klas! Tack för din kommentar hos mig. Kul med nya "bekantskaper". :-) Tror inte jag hinner bekanta mig tillräckligt med din blogg ikväll. Tuff dag på arbetet imorgon (tror jag) kräver sömn. Men jag återkommer. Tack för vettiga tips i ditt inlägg. Det där med att odla och begränsa bloggen, hmm, nää inget för mig. Jag spretar nog vidare... fast det är ju som en stil det med, eller? ;-)

#2 - - Klas:

Tack för kommentaren Erik. Jag håller med dig, det ska ju vara roligt att blogga, så jag spretar nog på också.

Upp