50-årsfesten på Norsesunds station

Så var den här tillslut. Mitt 50-årskalas alltså på Norsesund station . Och nästan alla kom. Mina tre vänner som jag haft kontakt med i över 30 år. Kim som jag känner från skoltiden i Falköping. Ingemar som jag läste på Komvux med, Gösta som körde buss när jag körde och Joakim som arbetade på Ekonomiska biblioteket när jag arbetade där. Och Kim kom från Stockholm med nästan hela sin familj. Och min faster Kerstin kom också på kalaset. Och Gösta och hans bror Sten kom. Alla kom de till restaurangen på Norsesunds station. Min svåger Bengts syster och hennes barn kom också. Det enda var att det hade blivit ett missförstånd med beställningen så de fick sin mat lite efter vi hade fått vår. Synd, men vad skulle jag göra? jag hade ringt hela morgonen till Norsesund station och bokat om olika maträtter.

Kim med familj
Kim, Monika och hans barn och jag tittar på gamla bilder.

Gösta och Kerstin
Gösta och faster Kerstin svarar på frågor från en tipspromenad som Kristina ordnat.


syster Gunilla
Min syster Gunilla pratar med Ingemar. Min systers söner ställde upp och körde. Det var så bra väder att vi kunde sitta ute och dricka kaffe. Det var lyckat att kunna bjuda alla på 50-årskalaset. Alla mina gamla kompisar.

Värdinnan
Kristina, värdinnan, min underbara fru gav mig ett fantastiskt stöd och hon hade satt samman frågetävlingen. Och hon höll mig lugn och trygg hela förmiddagen.

joakim
Min bibliotekariekompis Joakim kom, min systerson Johan och min svåger Bengt kom också.

 

 

Fritid | |
#1 - - Anonym:

Woody Allen delade en gång in mänskligheten i dom olyckliga och dom fasansfulla- och man skulle vara glad om man inte tillhörde dom fasansfulla. Fina fotografier från en lyckad fest med vackra människor.

Upp