"A life spent doing mistakes is more useful than a life doing nothing"

När jag stod vid Korsvägen och skulle åka hem kom en fyrans spårvagn och körde in på spåret där spårvagn nummer två och tre brukar komma in. Jag trodde vagnen skulle till garaget.
-Går den här vagnen till Centralstationen, frågade jag med ett leende.
-Jaa, sa hon lite generat.
Jag ångrar att jag inte sa "sånt händer" eller "a life spent doing mistakes is more useful than a life spent doing nothing" (citat av George Bernard Shaw)
Sedan bad hon om ursäkt för att hon gjort fel. Det är lätt hänt. Jag minns när jag körde upp till Guldheden med 40-bussen. När jag skulle göra en u-sväng fastnade bussen.

På gymmet hände något som jag aldrig sett förut. Tre uniformerade och beväpnade poliser kom och hämtade en grabb. Jag såg inte själva häktningen eftersom incidenten utspelade sig på en våning upp.

På jobbet hade jag rörpostsbeställningsutskickande på förmiddagen och flytt av per fol samlingen på efter middagen. Jag flyttade alltså tidskrifter av en hög modell.
Pendling | |
Upp