Allt under kontroll

Jag läste min kompis Göstas blogg igår. Den var så dyster att jag var tvungen att ringa och fråga hur det var fatt? "Ah, jag bara satt och lekte lite. Allt är under kontroll", sa han då.

Idag var det en höstlik septemberdag. Fullt till sista plats på tåget. Var på Studietorget i Haga idag.

 Under tiden som jag kollade mailen så hälsade jag på trevlige Alan Mullery (namnet är fingerat) som jäktade förbi. Utanför studietorget är det ett myller av studenter, som måsar bakom en fiskebåt. -Jag behöver ett nytt lånekort?
-Du registrerar dig på datorn, sa jag.
-Det har jag redan gjort, sa den unga damen.
-Men då ordnar vi resten här, har du legitimation? sa jag.
-Nu får vi ta det lugnt, det var längesedan jag gjorde detta, sa jag.
När jag försöker verka lugn och säker fipplar jag med hennes legitimation så den dansar ner på golvet. Får krypa på alla fyra och leta under lånedisken.

En ung man kommer och talar om att en lampa har gått.
-Du lampan har gått sönder i ett grupprum, sa en student som kom in.
-Ska se på det sa jag, får väl ringa Carl Palmer då (namnet är fingerat), sa jag. Går in i grupprummet och håller in belysningsknappen. Det är en sådan här dimmer så du måste hålla in knappen för att det ska bli ljust. 

Några unga kvinnor vill skriva ut från en av datorerna. Det är lite knepigt i början så de bad om hjälp. 
-Jag måste läsa noggrant själv för jag har glömt bort efter sommarlovet, sa jag.
Något surrar. Vad i helsike kan det vara? Vad har jag gjort för fel? Men utskriften fungerar. Ögonblicket senare tar en av kvinnorna fram en mobiltelefon. Hon hade sin summer på. Alla studenter har mobiltelefoner.

På eftermiddagen hade jag inre tjänst så den rann iväg.

När jag gick till bussen ösregnade det. Sedan när jag cyklade till gymmet i Alingsås ösregnade det också. Jag fick verkligen tvinga mig till gymmet, men när jag väl var där gick det bra. Det är nästan nödvändigt för mitt välmående att träna åtminstone tre dagar i veckan.
Hagabiblioteket | |
#1 - - Anonym:

Har skrivit ett gladare inlägg nu- ser trevligt ut med reklam i din blogg- bara den är okej- vore kul att testa.

Upp