Kalas när Klas fyller 50

Vad åren går, snart fyller jag 50 och då blir det blir fest. När jag tittar på gamla fotografier tänker jag på att jag varit med om en del ändå.

klipper gräset på Norsesund
Här klipper jag gräset hos min farfar på Norsesund ungefär 1965.

tar studenten
Här tar min kompis Kim och jag studenten 1979 i Falköping. Det regnar och vi står på Stora torget. Mina betyg var inte speciellt bra, jag fick läsa upp på Komvux och folkhögskola sedan.

skivor
Jag lyssnade för mycket på musik för att det skulle gå riktigt bra i plugget. Fälts Antikvariat var min favoritskivaffär. Här är jag med några skivor utanför mitt rum i Falköping. Året var kanske 1975, samma år som den där Cockney Rebelskivan som jag håller i vänster hand kom.

kim åker skidor
Fantastiskt att min gamle kompis Kim kommer med hela sin familj på 50-årskalaset. Efter skolan flyttade han direkt från Falköping till Stockholm och jobbar nu på ett dataföretag. Här är en bild från 1978 tror jag. Det är nog första och sista gången han åkte skidor. Han trillade i en backe och skidan gick av.

 

Minnen | |
Upp