Lugna gatan på Skiathos

Var nere i poolen och simmade några meter innan vi gick upp och åt frukost. Sedan testade jag hotellets gym. Det var riktigt svettigt, men det känns lite ovant med alla nya maskiner, eller de står på olika ställen. Men det var svettigt och skönt. 

   Simmade lite i havet på förmiddagen, sedan somnade jag under en parassoll, sedan somnade jag på rummet. Detta trots att vi inte hade nattsuddat. På eftermiddagen satt jag och drack kaffe  och lyssnade på vågskvalpet mot sandstranden från Medelhavet havet. Jag är inte van vid att sitta och inte göra något.
evangelistkloster
Kristina släcker törsten från en källa som låg bredvid en kyrka.

På eftermiddagen tog vi en buss upp i bergen och besökte två små kyrkor och slutligen ett Evangelist kloster. Var duktiga guide sa att det fanns 600 000 olivtrad på ön därför är ön så grön. 

klostret
Inne i Evagelistria klostret

  Evagelistriaklostret var intressant för de odlade kryddor, hade fåglar i burar och gjorde vin och likörer. Dessutom hade munkarna ett museum där de visade böcker och instrument. I museet finns en icon när jungfru Maria är gravid, men inte vill ta på sig ansvaret att föda.

Grekland | |
Upp