Var inte så negativ

Tåget var i tid idag. En trevlig konduktör som luktade cigarrettrök. Men tågvagnen var så full att en del fick stå. En tjej låste in sig på toaletten. Hann precis med tvåans spårvagn.

  På eftermiddagen höll jag på med att redigera dagens skörd av tidskrifter. Redigeringen jag gjort förra veckan blev lite fel, men nu ska jag inte vara negativ. Jag hade kommit åt entertangenten så det uppdaterades flera titlar som inte kommit ännu.

På gymmet efter jobbet var det ett friskt entimmarspass. Hälsade på Sigge och Löken, deik gick när jag kom. Lade på lite extra vikter i smithmaskinen. När jag var färdig efter en timme gick de ifrån omklädningsrummet. Nu ska jag se lite på Min Onkel av Jaques Tati.

-Gosse, nu har du suttit alldeles för länge vid datorn! Och var inte så negativ, nu måste du gå och lägga dig. Och glöm inte att tänka positivt.
 

Arbete | |
Upp