Påsklunch i solen

Tog bilen till min syster igår. På vägen hämtade vi upp min faster Kerstin. Som så ofta i min familj blev det politikprat. Det visade sig att den enda av oss som suttit i kommunfullmäktige var gamla faster Kerstin.
-Men vad säger du om de säger emot och vill diskutera? frågade jag.
-De sitter tysta allihopa, de får inte avbryta när jag talar. De får begära ordet efteråt, men det gjorde aldrig någon, sa faster Kerstin.
   Kristina har varit aktiv medlem i centerkvinnorna, men hon satt aldrig i kommunfullmäktige.
   Jag då? Jag har inte varit aktiv i något parti.

påskmiddag
Faster Kerstin i de röda solglasögonen satt ett tag i Kommunfullmäktige för Miljöpartiet.

snapsen
Min syster och svågers påsklunch.

Vår familj har en tradition att gömma påskägg och sedan gå och leta efter dem. Här har faster Kerstin hittat en påse åt sig. Påskharen hade emellertid inte så många ägg, i år hade haren en flaska vin och en liten flaska Whisky. Men det är inte så många barn längre som letar ägg. Den yngste är 22 och den äldste är 84 år.


 

Familjen | |
Upp