Påskträning

Det var segt att släppa datorn och ge sig iväg till gymmet på morgonen. Det var ovanligt många som tränade för att ha varit en lördag. Två bröder som pressar ruskigt mycket i benpress, men som jag aldrig pratat med, en stor och pratsam iranier var där, en före detta granne som var ovanligt pratsam. Han hade trillat omkull på cykeln på en grusig backe så han kunde inte röra handen. Han reser mer som pensionär.

Sigge och Löken var också där. De är nästan alltid där och hälsar på nästan alla. Ett gäng snygga tjejer hälsade glatt på dem.
-Ska du hem och äta påskägg nu? frågade Sigge.
-Jag ska till min syster så det blir nog en del, sa jag.
-Chokladägg är gott, det är svårt att sluta, sa Löken, chips är det också svårt att sluta äta.
-Något som är gott det är chips blandat med popcorn, sa Sigge.
Sedan började vi prata om deklarationen.
-Det är enkelt att e-deklarera? sa jag.
-Ja det är enkelt, sa Löken, allt är redan inskrivet.
-Det är första gången jag gör det, sa jag.
-Jag har gjort det i flera år, sa Löken.
-Jag har aldrig gjort det, sa Sigge.



Gymmet | |
Upp