Inbäddad i snö

Är hemma i mellandagarna och har semester. Lyssnar på Peter James thriller ”Långt ifrån död”. Han använder sig av många klassiska grepp för att hålla spänningen uppe. Använder sig av Cliffhangers, otäcka personer som inte beskrivs mer än vad de gör, korta stycken som hela tiden stegrar spänningen.
Jag har inget emot att sitta inne och se på snön samtidigt som jag lyssnar på en bok och äter hallonbåtar.

På förmiddagen var jag cyklade jag till sopcontainrarna och slängde papper och plast. Det är isgata, men bara du tar det försiktigt så. Träffade en granne som jag sällan ser. Hennes bilbatteri hade också laddat ur.

På Ica såg jag en ur personalen som jag kände igen ifrån gymmet. Det är så många som kör ut varor hela tiden. Det är en stor arbetsplats. Till kassan ställde jag mig i en kö där en lite äldre kassörska satt. Hon är pålitlig och snabb. Det kommer att dröja några veckor tills jag är tillbaka på gymmet. Tejpen efter ärret från gallstensoperationen trillar av efter hand.


Läser i tidningen att det är oroligheter i Elfenbenskusten. Undrar varför så ofta härskare i ett land har så svårt att acceptera att de har förlorat ett val? Det var kanske inte så längesedan Elfenbenskusten var ganska lugnt. Det är ett land som har många naturtillgångar men också många fattiga. Sven-Göran Eriksson var tränare för Elfenbenskustens fotbollslag i VM.

Lyssnar på en boki biblioteket
Fritid | |
Upp