Hjärtan på Alla hjärtans dag

Det var längesedan nu, men här är två minnen. Det var stort när min syster gifte sig.

mamma och pappa
(foto Lars Petersson)
Min syster Gunilla gifter sig med Bengt, tror de gifte sig 1981. Till höger syns också min farmor Elsa.

mamma och pappa
(foto Lars Petersson)
Mormor Sonja och Morfar Yngve. Bilden måste vara tagen på 60-talet någon gång. Mamma sa att morfar och mormor alltid var lyckliga och aldrig grälade... Morfar dog av sorg strax efter mormor.

mor och far
(Foto Klas Petersson)
Min pappa Lars och mamma Anita. Jag minns att de grälade en hel del. Men när jag tittade i pappas dator när han gått bort så hittade jag en förlaga till ett tal som han skulle hålla på mammas födelsedag: "Jag gör ingenting utan Nita längre", stod det i talet.
farmor och farfar
(foto Lars Petersson)
Farfar Knut och farmor Elsa. De höll ihop i alla år, men farfar var nog inte hemma så mycket: "Off you go to your comfortable work", sa farmor varje morgon när han gick till redaktionen på GHT varje morgon. Det har min kära faster Kerstin berättat.

bröllopet
(Foto är min kompis Gösta eller mamma Anita)
Klas och Kristina gifter sig i Boden för tio år sedan.

Bra att skicka många hjärtan en sådan här dag.

 

Familjen | |
Upp