Kallt som i Murjek

Det var 15 grader kallt när jag cyklade till tåget. Tåget blev en kvart sent för det var frusna växlar vid Norsesund och Floda och Jonsered. Lyssnade på några män som satt och pratade intill. Tydligen var en av dem 51 år, han började prata fotboll med en 17-åring mitt emot.

På jobbet bytte jag sladd mellan telefonen och datorn och vips funkade allt. Sedan var det lite tumult då de sista borden och hyllorna skulle flyttas. Men det måste ju göras. När allt var lite mer ordning visade mig S. hur jag gjorde beståndsposter i lokala databasen Gunda. Du gör en beståndspost om det kommer en ny tidskrift och som användaren sedan kan hitta i en databas på Internet.

Efter lunch hämtade jag beställningar i gemla samlingarna. Det är lite lurigt att hitta gamla tummade tidskrifte som  Göteborgske Nyheter och Göteborgske Allehanda.

vinter i Alingsås
Bild från Murjek 2001, då var det 15 grader kallt i Murjek, lika kallt som det är i Alingsås nu.

Gick lite tidigare för att gå till gymmet. Jag jom på en buss som gick till Nils Ericssonsplatsen. Jag har ju varit bussförare och när jag känner att när jag åker med en skicklig förare så vill jag nästan applodera när jag kommer fram. Han snirklade sig skickligt fram längs Södra Vägen och Kungsportavenyn och det ryckte inte alls. vid Brunnsparken demonstrerade iranier "Ned med den islamistiska republiken Iran" stod det på en banderoll. Men hjälper det att demonstrera i Sverige?

Gymmarna som jag kallar Piff och Puff var på Sportlife gym. De gick när jag kom, de gick som kungligheter på röda mattan och hälsade på folk när de gick till sina cyklar.

Hittade en ny trevlig i Wordpress blogg som heter Skatans tankar.
vinterbadar
Jag vinterbadar i Boden 2001

 

Pendling | |
Upp