Is i växlarna och sena tåg och spårvagnar

Cyklade iväg till staionen i vanlig tid. Cykelbanan var plogad så jag kom till stationen som vanligt. Men där såg jag att mitt vanliga tåg var inställt. Knallade iväg till lokaltåget och fick plats. Var för nervös för att kunna läsa något på tåget där folk stod som packade sillar. Det gick ganska bra tills tåget kom till Göteborg. Tåget stod i tjugo minuter innan det kom in på spår två. Vid Drottningtorget kom det ingen tvåa och ingen tretton, där stod jag i tjugo minuter. Såg att det var spårvagnskö åt andra hållet, de stod uppradade från Stampen och till Drottningtorget. Det var växelfel vid Brunnsparken så det var stopp åt hållet mot Domkyrkan. En pendlare från Alingsås frågade om någon ville dela Taxi mellan Drottningtorget och Korsvägen. Jag svarade att jag fick acceptera en timmes avdrag på flexen.

(Hörde med min kollega som skulle från Majorna till jobbet. Han fick stopp med trean så gav upp och gick tillbaka och skulle ta bilen. Han fick skrapa rutorna både på in och utsidan. Han, kom en timma senare än han tänkt sig)

Kristinas resa till jobbet tog tre timmar längre än det skulle gjort. I Falköping kom ingen buss så hon tog en knökfull buss för patienter till KSS.

När jag skulle hem var tåget som skulle vara framme 17.37 framme 18.10. Det var kaos och en människa spydde. På centralen rasade ett tak ner och en person skadades.

SJ skylle på regeringen.

Så här skriver Aftonbladet om kaoset.

Pendling | |
Upp