Snöyra

Blir törstig när jag sitter och kontrollerar en hylluppställning samtidigt som det pårlar i rören ovanför mig.
Hade insättning i öppet magasin. Kände det som jag var pladdrig idag. Trevligt med fredagsfika.

-Gosse! När ska du lära dig att människor är olika? Tänk inte för mycket på hur andra tänker. Du kan ändå inte lista ut varför en person gör på ett speciellt vis? Det mest troliga är att de inte tänker så det spelar ingen roll? Försök bara själv vara hygglig och inte göra någon illa.

På eftermiddagen blev det snöyra. Cyklade från stationen och hem och snöflingorna blåste in i ögonen som ökensandstorm. Lämnade av cykeln och pulsade i drivorna till skräpåtervinningsstationen.

Hemma väntade jag på Kristina och började göra iordning middag så den skulle vara färdig när hon kom hem.
kaja
Kaja på en Gren

 




Pendling | |
#1 - - Elis Wennmo:

Hoppas att lilla kajan aktar sig lite så att den inte får alltför mycket sällskap och blir skjuten eller att folk sätter upp högtalare som spelar upp kajors dödsskrik, som de gjorde i Linköping när jag bodde där.

Upp