Hittade några gamla proggskivor

Såg på Antikrundan där någon hade samlat gamla affisher från proggtiden och tänkte på hur roligt det var. Sedan pratade vi om det på fikarasten igår.
-Det var tider det, sa jag.
-Ha-ha-, skrttade vår arbetsledare I., det är som gamlingar som sitter här och pratar.
Jag och min kompis Gösta pratade lite om progg i telefonen på morgonen.


Nationalteatern med Hanna från Arlöv. Vi lyssnade om och om igen på Nationalteatern på 70-talet. Jag har faktiskt kvar den slitna skivan.

Blå Tåget och Gunder Hägg var också en favorit. Torkel Rasmusson sjunger ju så bra.


När jag var ute i förrådet hittade jag faktiskt skivan Klossa Knapitalet med Samla Mammas Manna och jag blev så glad.
Musik | |
#1 - - Anonym:

Lyssnat på Glassfabriken- härlig känsla av främlingsskap med Blå tåget och Torkel Rasmusson- dammsugarrösten som vi kallade honom.

#2 - - Klas:

Torkel har en fantastiskt bra röst som passar just för den här sortens musik.

Upp