Skottade snö och satt inte bara och slöade

En kall och seg dag. Var ute och slängde skräp och handlade för veckan. Kände mig trött. Har börjat läsa "Skogsliv i Walden" av Henry David Thoreau. En bok, en klassiker, som verkar vara okej. Borde varit ute mer på förmiddagen när det var sol. Jag skottade i alla fall runt bilen. Den såg ut som en stor snödriva medan grannarnas bilar var snöfria och snön var bortskottad. Lyssnade på Scherazhade av Nikoklaj Rimskij Korsakov under tiden som jag läste.
   Tänkte på den här 21:årige Rodelåkaren som körde ihjäl sig i nästan 150 kilometer i timmen. Tänkte på hur många som krockar med bilar. Men den här sekvensen var så tydlig när han bara flög av.
  
Men sedan fick jag en god vegetarisk soppa till lunch och till middag har jag köpt Marulk som Kristina ska tillreda. Nu ska jag gå och läsa och lyssna på Ultra Vivid Scene som jag hittade en skiva i i förrådet. Nu ska jag leva i nuet. Ingen vits att tänka på alla knepiga saker i livet. Handling är bra. Läste Göstas blogg. Ringde min gamle vän Hans, pensionerad bibliotekarie, men han hade precis vaknat när jag ringde honom vid nio.

skottar
Kändes i alla fall bra att skottat undan lite. Handling är bra om du vill pigga upp dig.

"All förändring är ett under för den eftertänksamme; men det undret äger rum vart ögonblick:" ( Henry David Thoreau. Skogsliv i Walden s. 65)

Familjen | |
Upp