Snöskottning och busskörning

Solen sken när jag pulsade till stationen för att skaffa nytt månadskort. Folk såg glada ut men jag såg nog mest sur ut för jag gick så långsamt. Hälkade på en pulk som en kvinna och hennes unge drog mitt i gångbanan. Detas hund hoppade upp på mig. När jag gick tillbaka på baksidan av stationen var det en smal glipa skottad att promenera i. Tack och lov gick det inga bilar, bara en traktor som skyfflade snö från Tommy Bryggares parkeringsplats. Sedan gick jag vidare till Ica. Fortsatte att se grinig ut för att jag gick så långsamt. När jag kom hem gick jag direkt ut och skottade garageinfarten så det blev gjort. Kristina har skottat balkongerna och bakat sockerkaka.

   Ringde  Gösta på morgonen. Han hade slingrat sig fram med bussen specialvägar som bara han kände till för att några sköterskor skulle komma i tid till jobbet. Det kallar jag yrkeserfarenhet och skicklighet att fatta beslutet att ta en annan väg när han körde buss. Min gamle kompis Ingemar ringde och undrade var jag hittat det gamla favoritbandet The Neon Boys i Youtube? Jag köpte den singeln i Stockholm för många år sedan. Jag och Ingemar lyssnade mycket på Television och Richard Hell för tjugo år sedan.
snöskottning på gården
I en timme skottade jag snö på förmiddagen. Hela tiden snöade det, men det var värre igår.

 

Fritid | |
Upp