Tomten hette Lasse

tomten
Det här måste vara för ungefär 45 år sedan. Alla skrattar och ler, men jag är skräckslagen! Min syster är lugn och säger att tomten är snäll. Men han hade så hemska stora vantar, skägg och käpp- Min mormor till höger verkar tycka det är jätteroligt när jag är rädd. Det här var längesedan, men jag har förblivit en orolig typ.

Lasse
Det dröjde väl ungefär 40 år innan jag fick reda på av min syster att tomten hette Lasse och att han bodde på tredje våningen på Vidblixtgatan i Göteborg.

farmor är häst 
Här kände jag mig lite mer trygg på en hästrygg på en karusell. Min syster ser lite uttråkad ut och tycker nog det här är barnsligt?

farmor i sele
Farmor var rolig. Här jag kusk och farmor Elsa häst och äter blad.

syster Gunilla
Min syster, som sitter till höger, var ordningsam och duktig i skolan. Här lyssnar hon på farmor Elsa när hon läser.
Minnen | |
Upp