Stopp i Sävenäs

Tittade på Banverkets hemsida innan jag satte mig på regionståget till Göteborg. Kom fem minuter sent till jobbet. Pratade en stund med min vänlige kollega Erik H. som jag lånat filmen Avanti av.
   Skötte rörpostutskick. Fick gå till både Hum.Fack rummet och rummet med okatalogiserat långt bort i kulvertarna.

Tog friskvårdstimme på eftermiddagen. Tåget hem var proppfullt med folk, men jag lyckades få en plats i en kupé bland fem andra surmulna resenärer. Någon som hette Lennart såg väl någorlunda harmonisk ut när han satt och skrev någonting. Det var inte så mycket att vara glad åt för vid Sävenäs var det stopp. Där blev vi stående i 40 minuter för det var signalfel. Förbannade snö!

Jag gick i alla fall en stund till gymmet. Jag träffade en granne som stått stilla i två timmar i ett tåg. Värst är det med regionstågen. Lokaltågen klarar det något bättre. Hörde på en gymmare som var tillbaka från Egypten.
"Komma tillbaka till det här skitvädret", sa han.

Lena Melin i Aftonbladet skriver att alla skyller på alla.


Johnny Burnette - Lonsome Train
Pendling | |
Upp