Lunch på Whoopsi Daisy

Pratade med min pendlarkompis Katja på spårvagnen om vad hon gjorde på Universeum. Städar och matar. Släppa ut fåglarna i vattnets väg. Släppa in papegpjorna i voljären och mata dem och rengöra deras burar och så vidare.

Trodde det skulle bli enkelt idag, plockade fram ca 50 volymer av Svensk uppslagsbok och Nordisk familjebok, men så ville låntagaren bara ha en del på I. Sedan kommer många fjärrlån. Men det är ganska roligt. Jag trodde inte jag skulle hinna färdigt, men så när jag bara hade några kvar förstod jag att jag skulle hinna tills stängning.

Efter jobbet halkade jag ner till Korsvägen. Efter bara sex minuter kom femmans spårvagn. Hittade en plats i andra vagnen. En ung dam i slöja satte sig bredvid mig. Några stojiga fyllos kom och satte sig längst bak vid Hjalmar Brantingsplatsen. Jag gick av vid Wieselgrensplatsen och styrde stegen mot restaurang Whoopsi Daisy . Det var fullt med folk där som åt lunch. Jag smög osäkert in.
-Vad har ni att äta... kan jag beställa en starköl också? frågade jag.
-... ja men det ingår inte, sa flickan bakom disken,... ramlösa, vatten Cola.
-Okej jag tar en cola.
   Jag satte mig i ett hörn. Såg några vackra flickor i vita rockar. De kom väl från Capio eftersom det stod en skylt med Capio utanför. Tittade på en tavla som såg ut som en fullmåne med fyra kuber i.
  På väggen hängde tröjor från Västra Frölunda, Häcken, Milan, Juventhus med flera. Jag tycker det var trevlig stämning där och många känner varandra. 

  När jag suttit där och ätit en halvtimme ringde Gösta.
-Jag kommer hem om tjugo minuter... så du behöver inte ha bråttom när du äter.

När jag ärit och tagit en kopp kaffe begav jag mig till Gösta. Där var sig likt, där låg halvtomma cigarrettpaket lite här och var.
-Jag tycker du borde testa hypnos för att sluta röka? sa jag.
-Men då måste jag väl gå flera gånger? sa Gösta.
-Nej jag tror inte det, sa jag, det är nog snarare terapi.
-Men just nu är det inte läge för att sluta, sa Gösta.

Hans nya dator var snabb som en oljad blixt. Det syntes att han sitter där mycket. Han har det ganska hemtrevligt här. Men det luktar rök i hela läsgenheten. Vi laddade ner en driver från internet så hans skrivare gick att använda. Jag borde nog också skaffa en ny dator som "går som en oljad blixt".

whoopsi Daisy
Gösta står utanför Whoopsie Daisy på Wielsegrensplatsen på Hisingen.

Jag kom så tidigt hem att jag hann ta ett pass på gymmet.

 

Arbete | |
#1 - - Anonym:

Låter som ett lyckat besök.. roligt!

Upp