Rälsbrott vid Lerum

Hade Rörpostutskick på morgonen. Det var inge beställningar till det ensliga rummet som kallas Hum.Fack. Jag gillar ensamheten och tystnaden där. Jag hade emellertid fullt upp med att hämta böcker och skicka beställningar. På förmiddagen får vi ju en hög med fjärrlån också.

Var på kinarestaurangen Mandarin och åt friterad kyckling till lunch. Fyra ensamma män var där. En kvinna satt och läste i ett hörn. Ett lite gnälligt par kom in och ville ha en specialversion till lunch att ta med sig. Men det gick inte eftersom lunchmaten alltid är samma pris. Servitrisen, som Gösta kallar Porslinsansiktet, log brett när det kom in någon hon kände.
-Ni vill ha samma som vanligt eller? frågade hon två män som kom in,
-Ja, svarade en av männen.

Tog friskvårdstimme efter jobbet. Kände mig nöjd för jag fick en bra plats och hann posta en resegaranti begäran. Men vid Partille var det stopp. Mellan Partille och Lerum var det rälsbrott. I en halvtimme stod tåget på spåret. Tur att jag hade boken "Sista brevet hem" av Vilhelm Moberg med mig. En halvtimme sent så det blir att skriva en resegaranti till.

Jag var lite grinig på gymmet. Men jag känner knappast någon där, så det är bara att bita ihop och träna på. Piff och Puff var där. Hälsade på dem i alla fall. När jag gick hem stod de och rökte utanför och pratade med en annan rökare.

Kristinas tåg var också sent. Vi satte precis på nyheterna och hörde den goda nyheten att General Motors säljer SAAB till Spyker Cars.



Pendling | |
Upp