Gösta börjar på Lundby gym

Sol men kallt idag. Sju grader kallt på morgonen. Ringde Gösta på morgonen. Han tänkte börja träna på Lundby gym. Han hade träffat en kompis på jobbet som rekommenderade Lundby gym på Hisingen. Han hade träffat en hälsocoach som rekommenderade gym.

Gick till gymmet vid tiotiden. De jag kallar Piff och Puff var där. De var väldigt upptagna med att prata, men det är roligt att de är tillbaka efter att ha blivit bestulna på kläder och pengar.

   Vilhelm Mobergs "Sista brevet hem" är intressant. Många tankeväckande ord från den gamle författaren. Karl-Oskar var tack och lov för gammal för att få delta i det amerikanska inbördeskriget. Men han kunde följa kriget i tidningarna.
"Inbördeskriget var på annat sätt märkligt, för att icke säga oförklarligt. De folk som i gamla världen förödde varandra i stora krig kämpade tillsammans i Nya världen. Engländare och irländare, tyskar och fransoser, österrikare och italiernare - slogs alla för unionen i Nordens armeer. Här ute stod de sida vid sida i striden. Invandrare av olika folkslag i Gamla världen gick ut av fri vilja och vågade sina liv för rättigheten att få vara och förbli ett enda folk i Nya världen". (Vilhelm Moberg, "Sista brevet hem" s. 143)vi

Min kära fru är så förkyld men hon vill inte lägga sig och vila och vi som ska på opera i morgon.
"Gosse, du ska inte oroa dig för framtiden, du vet inte hur det är i morgon? Dessutom ska du se "Augustilunch i Rom i kväll". Till exempel hade du ingen aning om att din gamle studiekompis och bloggarvän "Megafånen" skulle höra av sig i ett mail. Det var väl uppmuntrende?" Tänker jag.

påboda
På Påboda 1936. Faster Kerstin längst till vänster och min pappa längst till höger. Bloggaren Megafånen tyckte jag var lik min pappa.

kanarieöarna
Kanske är jag lite lik min pappa. Här är jag på en grisfest på Kanarieöarna för drygt 15 år sedan.

 

Böcker | |
#1 - - Anonym:

Roligt- kände igen din pappa direkt som jag såg kortet.

Upp