Skräckfärd med tåget

Jag kan inte låta bli annat än att citera min frus tågfärd till jobbet på morgonen idag.

"Det blev en riktig långkörare idag, har inte
 varit med om så lång restid sedan en riktigt kall vinter på 80-talet då
 jag pendlade till Stockholm och SL-tågen inte fungerade. Jag är hungrig
 och trött nu. Ska sitta i disken 14-16. Jag längtar jättemycket efter
 kaffe, så det får bli det direkt efter maten idag. Det är mycket som hänt
 och jag hinner inte skriva om det nu. Det första tåget - en stor fågel
 flög i kontaktledningen. IÄntligen i Falköping fick vi byta till ett x2000
 som var proppfullt nästan. Vi var 7 personer som stod vid ingången mellan
 två dörrar, och där fick vi stå i 2 timmar och 40 minuter.
 Kontaktledningen på x-2000 gick sönder och de fick kontakta ledig
 reparatör som kom efter ca 1 , 45 timme. Men nu till mat..."
Pendling | |
Upp