Snön töar bort

Sitter och läser "Över floden in bland träden" av Ernest Hemingway. Den är ganska bra, jag gillar Hemingways språk och att han fogar in egna reflektioner i handlingen. Den gamle översten Richard Cantwell kommer till Venedig och träffar en yngre kvinna. Han återkommer hela tiden till sina minnen från första världskriget.

alingsås gerdsken
En bild Kristina tog när hon gick runt Gerdsken för några dagar sedan. Jag är trött på snön hoppas den töar bort snart. Men jag skulle gärna åka till Alperna och åka skidor.  Jag gick och handlade idag, men det kändes inte så bra eftersom jag fortfarande känner mig förkyld.
   Fortsatte lyssna på Rahsaan Roland Kirks fantastiska svängiga jazzmusik ida. Lyssnade en stund på Miles Davis och Marcus Millers skiva Siesta, men den var lite för lugn, den passar bättre på sommaren vid en sandstrand.


 

Fritid | |
Upp