Buss till Arendalsvarvet

Cyklade till stationen idag och tog tåget till jobbet.

Idag hade jag periodikaregistrering.

På eftermiddagsfikat började kollegorna prata om varven. Då tänkte jag på när jag körde ledbussar till Götaverken, City-varvet, Eriksberg och Arendal. Det var ju så många människor som jobbade där. Vart tog alla vägen? 
arendalsvarvet från scandiahamnen
Skulle väl aldrig kunna tro att de här gamla bilderna en gång skulle kunna hamna i en blogg. Här har jag väl stannat med någon industribuss i närheten av Arendalsvarvet och väntar in avgångstiden. Väntar in att horder av varvsarbetare går av sitt skigt och fyller bussen.

arendalsvarvet
Varvet Götaverken syns från Sjöfartsmuseet 1983

"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea. Thank you very much". (Tänkvärda ord från den franske fotbollsspelaren Eric Cantona. I samband med att en journalist frågade om hans uppträdande och humörsvängningar)

Arbete | |
#1 - - Anonym:

Jag känner igen vägavsnittet. (Oljevägen?) Krockade med en volkvagn där som fått bredsladd första vintern som jag jobbade på GS.

#2 - - KP:

Stort tack för att du nämnde namnet på vägen, det vill säga "Oljevägen". Intressant.

Upp