Tragedin på Haiti

På morgonen läste jag GP. Betalade ett par hundralappar till Haiti. Tycker det är läge att hjälpa speciellt när jag ser bilderna på vilket helvete människorna har där. Det var en fruktansvärd jordbävning i norra Pakistan för något år sedan, men det var inte någon speciell mediauppmärksamhet om det? Kanske för att det är så mycket bråk där? Eller översvämningarna i Albanien och Polen väckte inte så stor uppmärksamhet. Vi borde vara rädda om vår lilla planet. På Mars en bit bort från solen är det i medel 60 grader kallt, och på Jupiter lite närmare solen är det 500 grader varmt.

Cyklade iväg med skräp till återvinningen. Konstaterade att min cykellampa har gått sönder. Lyssnar på Ungerska danser med Johannes Brahms. Ganska uppiggande på en söndagsmorgon. Pratade med Gösta i telefon. Han hade roat sig på Whoopsie Daisy igår. Han har ju många bekanta som går dit. Vi såg på Tommy Körbergs uppträdande på Stjärnorna på Slottet. Hsn sjöng bra, men på den tiden lyssnade jag mest på Paul Weller.
Fritid | |
#1 - - KP:

Min kollega Jelenas bror är och rapporterar från Haiti och han säger att det är det värsta han har sett.

Upp