Trender för framtiden

När jag cyklade till jobbet på morgonen var det bara 3 grader minus, jgår var det 14 grader kallt. Jag tänkte inte så mycket på att jag började bli förkyld. Det är inte roligt men det är inte så mycket att göra åt det.
  
 Uppe vid Lyktan på Medicinareberget var så hade vi scenarioplanering för Universitetsbibliotekets personal. Det var trevligt att träffa gamla vänner från alla år jag jobbat här. Vi samlades i grupper vi skulle försöka synliggöra framtiden ur ett Lärarperspektiv. Vi skulle försöka definiera vår egen roll? Scenarier för framtiden. Trender och referensarbete diskuterade vi.
   Vi pratade mycket om digitalisering och frågade oss om vi kommer att ha så många fysiska böcker? Mer mobila tjänster och flexiblare åtkomst av material. Kommer nog mer att använda läs platta och Iphone,

Men än så länge är det mycket böcker. Jag skickade rörpostbeställningar på eftermiddagen. Det är klart att nästan alla tidskrifter blir digitala. Jag minns när jag arbetade i magasinet på Ekonomiska biblioteket, då kopierade jag artiklar.

Jag gick tidigare från jobbet för jag var så hiskeligt förkyld och det rann från näsan. Finns inget bra med att gå till jobbet när du är förkyld.

Bibliotek | |
Upp