Uppväxt i Cittaslowstaden Falköping

När du är över 50 går livet i rutiner. Slänga skräp, handla på Ica och så vidare. Lyssnar på Archie Shepp och nförsöker läsa en seg bok. Jag måste hinna klart med den idag så jag kan börja på en ny bok.

Jag vet inte om det alltid är bra att påminnas om det förflutna. Det var när jag läste i Ica-kuriren om att Falköping var Sveriges enda Cittaslow-stad som jag började tänka på staden och vad fort tiden går. På den tiden drömde jag om att fylla 18 och få körkort.
"Där har du det. Skuld betyder att du förbrukar dina innevarande ögonblick till att bli handlingsförlamad som ett resultat av ett beteende i det förflutna/.../(Wayne D. Dyer Älska dig själv s. 108).
  Jag tänkte läsa färdigt "Dummskallarnas sammansvärjning" idag, men i stället tittar jag på gamla bilder från Falköping.
medborgarhuset i Falköping
Utsikt över Mösseberg från Medborgarhuset i Falköping. Det var många som gick till Medborgarhuset och dansade på 70-talet. Jag gick dit två gånger. En gång halkade jag bara in och jazzade, den andra gången var tjugo år senare på en klassträff. .

bild på mig
Går på Falköpings torg utanför varuhuset Ryttaren. Den gröna kappan hade jag köpt i någon Second hand affär. Efter gymnasiet gjorde jag värnplikten i Karlsborg.

apangsvagen
Utsikt från mitt fönster ut över Aspängsvägen ca 1978.
Minnen | |
#1 - - Anonym:

God fortsättning!

2010 kommer att bli ett alldeles speciellt bra år på många sätt.

Upp