Brun sörja på vägen

Moddigt och slabbigt att cykla till stationen. På vissa ställen fick jag leda cykeln genom pölarna för jag såg inte hur de spårade kanterna såg ut under det bruna vattnet.

Sysslade med registrering av utländska tidskrifter idag. "Starinar" tror jag de kyrrilliska bokstäverna blir översatta, men jag vet inte vad det betyder. Jag hann i alla fall registrera två högar med tidskrifter. Sedan gäller det att hålla reda på alla fraktsedlar.

Gick lite tidigare från jobbet. Alla människor på spårvagnen ser så trötta och sorgsna ut. Det var hopplöst att cykla hem i den spåriga moddiga snön.

Försökte pigga upp mig med att läsa tidningen om OS-hockeyn. Inga svenskar i OS All Star Team . Pavol Demitra från Slovakien i anfallet. Jonathan Toews från Kanada center och Zach Parise forward. Zach Parises pappa, Jean-Paul Parise , minns jag som en riktig bråkstake i USA för många år sedan.
   Men det var roligt att se femmilen. Det här med att de bytte skidor stup i kvarten var något nytt för mig. När jag åkte skidor hade jag samma skidor i tio år.


Gene Vincent - Be-Bop A-lula.
Pendling | |
Upp