Fotmassage på Phuket

fredag

När jag kom upp från oceanen efter att ha guppat i vågorna en stund fick jag syn på några kvinnor som höll på att massera turister på sängar utomhus. Eftersom mina fötter såg förskräckliga ut efter alla promenader i snö och is i Alingsås, så frågade jag om de hade just fotmassage. Om fem minuter skulle jag kunna få sådan massage. Gick bort till Kristina som satt och läste under cocospalmer och bananträd och hämtade pengar.
   Först tvättade jag fötterna i vatten, sedan lade jag mig på en säng, därefter tog hon en fil och började skrapa mellan tårna. Hela tiden hörde jag det avkopplande kvalpet fran vågorna som rullade in mot stranden. När det var klart tryckte hon hårt på undersidan av fötterna. Det tycktes som hon försökte trycka in mina valkar under fötterna. Hela tiden pratade personalen med varandra och jag förstod ingenting av vad de sade. När de kom en tatuerad man hörde jag orden Bangkok och Patong. Kanske de trodde att han tatuerat sid där? I en timme höll hon på och knådade fötterna. Hon avslutade med att massera lite runt öronen. Kristinas syster Kerstin som sysslat med fotvård sa att det är speciella zoner runt oronen. "Finished", sa massösen efter en halvtimme.
 
Efter massagen gick vi och åt lunch. Jag åt Massammam idag igen. Vi satt vid ett bord nära en rysk familj. Deras spädbarn hivade ner alla tandpetare på golvet, mannen gkorde ingenting utan väntade på att kyparen kom och plockade upp allt. Själv hade jag krupit på marken och plockat upp varenda tandpetare.Sedan hällde mannen Tiger starköl i munnen i bebisens mun. Mamman försökte putta bort pappans hand, men det var lönlöst. En halvtimme senare kissade bebisen på sig på en stol på restaurangen.

Servitörerna verkar gilla min fru Kristinas bror Lasse. Servitören klappade honom på hans brända ryggen så fort han kommer.

På kvällen åt jag räksoppa till förrätt, något kladdigt sötsurt till huvudrätt och en Singha öl att dricka. Kristinas bror Lasse åt en Capprichosa pizza.

Efteråt gick vi och såg på ett band som spelade ABBA-covers. De gjorde det bra, de var klädda i gulddräkter som Gary Glitter eller Paul Paljett kunde haft. De hade kragar som drakar stora har. 
 

 

Thailand | |
Upp