Fruktmarknaden i Phuket

Den första dagen efter semestern snubblade jag på en gatsten på Drottningtorget. Skit också. Men jag var snabbt uppe och hoppades ingen skulle se. Träffade min pendlarkompis Katja på spårvagnen, hon var mycket nyfiken på hur jag haft det.
  På kobbet pratade pratade vi mycket om resan.
-Drack du inga öl? frågade Hans.
-I stort sett inte, de hade så goda juicer jag drack mest grapejuice.
Hans tittar på mig som jag inte var vid mina sinnens fulla bruk. Men han försökte väl vara lustig som vanlig.
-Vad hade de för juicer, frågade Judith.
-Alla möjliga, de hade till och med en fruktmarknad, som var stor som saluhallen här i Göteborg.
-Vad hade de för frukter då.
-En massa jag inte känner till, meloner, guava och durian, durian är en frukt som luktar fotsvett.

fruktmarknad
Cocosnötter på fruktmarknaden

Arbete | |
Upp