Mynahfåglarna kvittrar

En blåsig dag på Phuket, men solen skiner och det är över 30 grader varmt. När Kristina och jag gick ner till den långa stranden på Bangtao Beach på morgonen var det meterhöga vågor så vi stannade inte länge i vattnet. Gick och köpte några strandskor för att ha på gymmet. Till lunch åt jag stekt ris med kyckling.

Sedan gick jag ner till gymmet och tränade en timme. Där träffade jag en finsk 50-arig fd. Managing director som gick till gymmet på Sunwing Resort varje dag under tiden som hans fru gick och shoppade. Nar han fyllde 50 slutade han sitt jobb och startade ett eget företag om employment (?).

När Kristina och jag satt och drack var sin kopp kaffe hörde vi Mynhafåglar, med de gula näbbarna sjunga uppifrån cocospalmerna.

lunch
I en galleria i Patong åt jag, kyckling, chachewnötter och paprika på ett bananblad.

Thailand | |
Upp