Två svenskar i fotbolls-VM

Han jag kallar Rekryteraren var med på spårvagnen idag. Han hälsade vänligt. Han kom lite senare än oss andra och fick trängas både på spårvagnen och tåget. Men han verkade ta allt med liktnöjt saktmod, precis som man bör ta allt i detta livet som Thomas Mann skrev i slutet av "Huset Buddenbrook".

-Jag ser att du har en strategi för hur du ställer böckerna du ställer upp... du använder inte hyllplan två och tre på bokvagnen... bara hyllplan ett.
-Ha-ha-ha-, efter alla år har jag utarbetat en strategi, sa Turbo Reine.
-Hörde på tv-programmet Skavlan stt den norske skidåkaren Axel Lund Svindal och Anja Persson inte blinkar under ett störtlopp... Det tar för lång tid att blinka, det tar en hundradels sekund, sa jag, de har också strategier.

-Det är jag som har fikat i morgon, sa jag till Hans.
-Vad bra går det att få beställa något? undrar Hans.
-Ja, en princesstårta kanske?
-Kan jag få en schwartswaldtårta he-he-he-.

På eftermiddagen arbetade jag med periodika. Jag hade en hög med utländska tidskrifter att ta hand om. 
På kafferasten pratade vi lite om att det faktiskt är två svenskar med i fotbolls-VM i sommar.
Sven Göran Eriksson tränar Elfenbenskusten och Lars Lagerbäck tränar Nigeria. Didier Drougba, en av världens bästa anfallsspelare spelar för Elfenbenskusten.

Hade ett härligt pass på gymmet efter jobbet. Två männen som tränat sedan jag börjat på Sportlife vet jag vad de heter nu. Jag har kallat dem Piff och Puff men de heter Sigge och Löken.
-Tjenare Sigge... Var har du Löken idag, ropade en gråskäggig man från duschen som jag också brukar hälsa på.
-Tjenare, det veter fan var han är, ropade Sigge tillbaka.


Semesterminnen:

phi phi
Kristina snorklar bland koraller och fiskar vid Phi Phi Island för några veckor sedan.

phi phi island
Bilden tagen från Hippie Bar på Phi Phi Dong. Men en utflykt räcker om du inte vill snorkla i två veckor.
Arbete | |
Upp