Massamam till lunch

Det var varmt och svettigt på Bangtao Bay på natten. Vid tvåtiden gick jag upp och satte på en bullrande fläkt. Så fort jag öppnar balkongdörren slår en tryckande, fuktig värme mot mig. Klockan halv nio kom Kristinas bror Lasse och väckte oss. Innan vi åt frukost gick vi ner till poolen och simmade ett par längder.
   Frukosten var ganska lik den vi åt på Marriotts hotel i Hua Hin.

Efter frukosten gick ner till Indiska Oceanen och kastade oss i de ljumma böljorna och låg i och flöt länge. Det hade gått en bit in på dagen när vi gick och åt lunch. Jag åt en kyckling och currygryta. Massamam tror jag den hette. Bade jag och Kristina drack grapefruktjuice.
massaman
Min lunch var Massaman med ris.

Nu rinner svetten på mig så jag får göra en paus i bloggandet. I fortsättningen kommer jag att dricka juice i stället för Singhajuice.

Thailand | |
Upp