Påsktårtan

Det skönt med mulet väder och regn så snön töar bort.

På biblioteket skickade jag bokbeställningar i rörposten. Det gick väl skapligt, det är bara att kämpa på och göra sitt bästa.
  Tänkte på att det är skillnad på unga och gamla. De lite äldre har förvisso erfarenhet. De yngre har en beundransvärd entusiasm för det de gör. Det tror jag i alla fall. Det finns olika skeden i livet för vad du gör. I alla fall försöka vara en god människa oavsett hur gammal du är.

På eftermiddagen var det min tur att köpa fredagsfika. Vi hade bytt till onsdag eftersom vi är lediga på fredag. Det var en väldigt mastig påsktårta.

   Det lönar sig att vara snäll. Fredrik hjälpte mig att hitta en gammal bok på latin som fanns i det mörka rummet som kallas Hum.Fack. Jag hade rätt mycket att hämta fram efter att hållt på med påsktårtan så det var schysst. Och Ingemar hjälpte till med en gammal lag.

Men nu ska jag se när Anna Anka söker assistent.

Kanske införs det extra skatt på socker. Vi äter för mycket godis och dricker för mycket läsk. Risken ökar för diabetes.

Arbete | |
Upp