Pedikyr och manikyr efter frukost

När vi badat i Indiska oceanen och ätit ägg, yoghurt, vattenmelon, ananas och guava till frukost sa Kristina nagot:
-Ska du inte ha pedikyr här?
-Menar du nu direkt? undrade jag
-Ja.
Personalen på massagen höll fortfarande på att sopa rent när jag klampade in. För 400 bath fick jag en klippning av både fingrar och tår, det vill säga pedikyr och manikyr. En aningen rundlagd, finnig tös tog fram en kudde och lade mina händer på. Sedan klippte hon naglarna, filade och sist tog hon en vass sax och klippte valkarna på sidan. Förstår inte hur hon kunde pricka rätt med saxen? Det har jag aldrig lyckats med själv? Sedan lyfte hon upp benen i sitt knä och började klippa tånaglarna. Det var nog ingen lätt uppgift eftersom jag alltid tyckt det varit besvärligt att klippa naglarna på tårna. Hon skrattade lite åt att min vänstrta tå hela tiden vek sig uppåt. Någon form av spatsisitet tror jag. Vänstra tånageln ser eländig ut, men det är sedan ett missöde i Ustaouset i Norge för ungefär 40 år sedan.
pedikyr och manikyr
Nagelklippning och slipning. Pedikyr och manikyr.

På Sunwing Resort är det för många turister och för få Thailandare. Thailandarna är mycket trevliga, det tycker Kristinas syster Kerstin och bror Lasse också.

Thailand | |
Upp