Sommartid och vårfåglar

Det är mycket diskussioner i media nu om sociala medier på nätet, bloggar, Facebook och Bilddagboken till exempel. Måste tänka sig för lite när en bloggsida går ut på nätet och det når så väldigt många människor. Det jag skriver sades inte bara av min kompis Gösta utan det är så ofantligt många som ser det du skriver. Jag har bloggat med olika bloggleverantörer sedan 2005 och det är relativt underhållande. Men det gäller att vara försiktig. En gång ringde en man jag inte kände på kvällen och undrade om jag hade mycket bandinspelningar med främlingslegionären Harry Forsberg. Tyvärr var det bara gamla oredigerade nagrarullband som jag hade kvar.

Nu hör jag vårfåglar utanför fönstret, och visst är det härligt att vakna till en Skogsduvas hoande någonstans i ett träd. Igår såg jag ett storskrakepar ute på sjön Gerdsken och nu kvittrar några småfåglar utanför fönstret.

storskrake
Storkskraken, bilden hämtad från Sveriges Ornitologiska förenings hemsdida. Steve Dahlfors har fotat Storskraken.

Efter lunch såg jag ett intressant program om epigenitik på Kunskapskanalen.
Fritid | |
#1 - - Anonym:

Jag förstår att våren har kommit till Alingsås

Upp