Thaimassage

Efter frukost ville Kristinas bror Lasse och Kristinas syster Kerstin bjuda oss på massage. Bredvid hotellets restaurang håller de på och knådar på folk hela tiden.

-Fotmassage, sa Kristina till massöserna som satt otanför.
-Jag vill ha Thaimassage, sa jag.
Jag tittade pa de små späda, sota kvinnorna som satt och väntade på att få ta itu med någon. Men ack vad jag bedrog mig. Bakom ett draperi steg det fram en kraftig dam som såg ut som hon var på väg upp i en boxningsring.
-You have to clean your feet first, sa hon.
Sedan började "misshandeln". Hon pressade med armbågarna mot armmusklerna. Tryckte med knät mot ryggen. Masserade öronen. Tryckte knäna mot ryggen. Drog i fingrarna så det knakade. Tittade på en man som låg på en bänk intill. Han hade de lagt en trasa på ryggen och en massös masserade honom varligt pa ryggen. Och sedan borjade min massös slå på min överarm med knytnävarna. Undrar vad killen intill hade för typ av massage?

Läste lite i "Boktjuven" av Markus Zusak. Sedan gick jag till gymmet, men det var inte så trevligt. Den sympatiske finnen var inte där, bara några dumdryga svenskar.
"Öppna dörren AC-n funkar inte", sa en man som höll på att springa i en halvtimme på löpbandet.
Thailand | |
Upp