Nyår och smällande

Det var ett fasligt smällande och raketskjutande på natten. Men jag sov ganska gott och tänkte "skönt att jag inte är med". När jag var tonåring tyckte jag det var fantastiskt roligt med smällare. Kinapuff, tigerskott och pumaskott, var de kraftigaste. Men nu, bara störande. Vid tvåtiden hörde jag skrikande personer som gick hem.
-Skål då för helvete din jävla #!x?!, hörde jag någon grabb ropa till några tjejer som passerade hans väg. Skönt att sitta inne och bara se på "Grevinnan och Betjänten". Men samtidigt tråkigt att ha slut på boken av Peter James.

Men det är viktigt att ha målsättningar i livet. Jag ska börja träna igen efter gallstensoperationen.

På förmiddagen tog jag en promenad till Ica. Det var en plusgrad och rena isgatan. Fick liksom tassa på tå, eller försöka träffa de enstaka sandkornen som fanns. Träffade en trevlig granne med rollator. Tror han har halkat på isgatan.
-Du var inte hemma tolv eller, frågade jag.
-Jag kom hem precis tolv och såg på småkronorna på hockey.
-Jag såg bara "Grevinnan och Betjänten". Men det är jobbigt att se hur redlöst full han blir. Jag blev väl det någon gång när jag var student och jag vill aldrig bli det igen.

Och så kan jag läsa om att min favoritskådis Per Oscarsson saknas. Jättetråkigt om han gått bort.

<a href="http://pendlarlivet.wordpress.com/" target="_blank"><strong><em>Många frågar hur du hittar till Klas Peterssons, min, nya blogg  </em></strong></a>?

Fritid | |
#1 - - Elisabeth Moeskau:

Snubblade över din blogg när jag googlade efter tågolyckan i Floby 1979.

Är själv uppvuxen i Falköping/Floby och varit en hel del på västkusten, sommarstuga i Strömstad fram till 16 års ålder.

Riktigt roligt att se alla gamla bilder måste jag säga :)

/Elisabeth

#2 - - Ljungdahlskan:

Sv. Ja det blir nog en bra jul iaf. Jag tillbringar min jul på arbetet. Men någon måste ju jobba med.

Upp