Fest på Clarion hotel

Under dagen arbetade jag som vanligt med bokinsättning och tidskriftsinsättning på jobbet/biblioteket. 
  
Efter pliktsysslorna tog jag spårvagnen till Handelshögskolan. Där träffade jag två kollegor och vi gick sedan till krogen Cheers. Vi satt mest och pladdrade lite om hur det är på olika bibliotek och skvaller vi hört. Bra för mig som aldrig hör någonting nere i magasinet...  Vi drack ett par öl och en lakritsshot.

Vid sextiden tog jag spårvagn nummer två till Drottningtorget och följde strömmen av besökare in på Clarion Hotel. Det känns som att promenera in i ett palats att gå in på det nya hotellet. Det är modernt och pampigt därinne. Lobbyn var rymlig och det blev en ganska behaglig atmosfär. Jag hängde av mig jackan och gick in i en lokal som hette Vinterträdgården. Där var en faslig trängsel av kollegor och människor som bara var där och ville tacka överbibliotekarien som går i pension. Undrer tiden som vi minglade spelade tre kollegor fiol, piano och cello.

Efter minglet gick vi in i den stora restaurangen. Den var stor som en aula, lite opersonlig kanske. Men jag hade trevliga bordskamrater så det gick bra. Förrätt med en liten svampkaka och en laxsmörgås. Till huvudrätt var det Torskrygg. Under tiden som vi åt sjöng två kvinnor ABBA-sånger.

Efter huvudrätten gick jag till tåget och åkte hem. Det skulle ju vara en arbetsdag i morgon också.
 

Bibliotek | |
Upp