Festen

Jag parkerade bilen i Carporten i söndags kväll men jag glömde dra åt handbromsen. Bilen rullade bakåt på natten och höll på att kollidera med en grannes bil. På morgonen när grannen skulle ut med sin bil kom hon inte ut utan fick ringa ordföranden som kom och puttade tillbaka den och lade en sten bakom däcket. Jag blev väl lite skärrad, men igår kom en gammal luttrad granne som sa:
-Tänk inte på det mer... tänk positivt. Det var fint sagt tycker jag.

Och ikväll är det fest. Börjar för sent med middagen tycker jag. Jag längtar redan hem till Kristina. Det är så stort med 180 personer. Sedan ska det väl hållas tal och sådant? Men solen skiner och jag ska inte tänka på möjliga scenarier som inte blir som jag tror. Jag får försöka hitta det trevliga. Och blir det lite sömn så må det var hänt?

Solen skiner och krokusen soch skillan blommar utanför. Under dagen har jag mest satt upp böcker.
Bibliotek | |
Upp