Vad ska jag ha på mig?

En lång dag på Universitetsbiblioteket. Ställde upp böcker på förmiddagen. Det regnade ett par droppar när jag gick och åt lunch på "Sushi Todat". Elva fiskbitar var det i Sushin. Jag ser att det kommer upp en och annan Krokus och en och annan snödroppe ur gräset. På något vis tror jag det är nyttigt för mina händer att äta med pinnar? Eller bra träning tror jag?
  På eftermiddagen ställde jag upp tidskrifter. Höll på nästan halva dagen med Jerusalem Record som först hade fel uppställningssignatur och sedan en kapsel/kartong som inte passade.

  I morgon ska jag på fest för högste chefen på universitetsbiblioteket. Hon går i pension när som helst. Det kommer 180 personer och jag vet inte vad jag ska ha på mig? Och middagen börjar när jag brukar gå och lägga mig. Jag missar träning på gymmet och Antikrundan. Men den här pensioneringen får jag ju bara vara med om en gång i livet. Någon skulle ha kostym, en annan kollega skulle ha tröja och jeans.
vad ska jag ha på mig?

Bibliotek | |
Upp