Morgon på gymmet

Val i Kenya, över 300 döda och en kyrka full med människor brann ner. Tur det inte går lika våldsamt till när det är val i Sverige.

 

På morgonen var jag på gymmet. Hälsade på den söta flickan i receptionen,. Pratade lite med en skäggig man. Undrar vad han jobbade med?

-Det är bra att ha fått ett gym på den här sidan stan också, sa jag

-Ja det är kanon... speciellt på morgonen är det lite folk här... jag var här en kväll och då var det packat med folk.

-Nu när jag har semester kan jag träna på morgonen annars får jag gå hit på kvällen... men det är viktigt för hälsan.

-Ja de har redan fått 3500 medlemmar, sa mannen.

Vad kan han vara? Nog inte lärare som jag trodde först? Han pratade med städerskorna och jag tror inte en lärare helt omotiverat. Jag har i och för sig börjat prata med städarna. Jag känner igen den här karaktären sedan förr, men var var det? Han påminner lite om den socialdemokratiske politikern som pendlade för några år sedan, han kunde börja prata omotiverat. Även den liberale politikern Lars Lundgren hade inga svårigheter att starta ett samtal när vi slängde sopor. Jag gissar att han är politiker. En jämnårig man var också där och tränade. Han hade linne och en tatuering som var så urtvättad att det var omöjligt att se vad det var.

-Jo, jag hörde på TV4:ars nyheter i morde, så var det en flicka som sa att 2008 skulle det här med gym bli en vanligare rekreation. Det här med Facebook kommer att vara helt ute,
Vad fan fick jag det ifrån? Hade varit bättre att prata om vädret.

Förresten spelade de Heartbreaker med Led Zeppelin i högtalarna och sedan Purple Haze med Jimi Hendrix. Den söta flicka i receptionen sa hej då när jag gick.

 

Nu ska jag cykla iväg med lite återvinning och sedan dricka blåbärssoppa.

 

(Aha, så domen mot fd Skandiachefen Lars Eric Petersson överklagas till högsta domstolen.)

Fritid | |
Upp