Om att ha MS och leva någorlunda bra

Min kusin Ulf, Jag Klas och min gamle kompis Ingemar.
 
Sol och semester. Det var i och för sig ganska mulet när jag begav mig till stranden i morse. Men det är helt okej att det är 21 grader i vattnet när jag badar några minuter på morgonen. Jag tycker min MS känns något bättre när jag badar i svalt vatten. Så tidigt är det mest skäggdoppingar, sothönor och änder som badar inne bland vassen.

 

Jag tänker inte så mycket på det längre att jag har MS. Men det är tråkigt att jag inte kan gå så långt längre och att balansen inte är så bra. Tänker på när jag var tonåring då jag kunde gå balansgång på en tross mellan Idefjord, båten jag sommarjobbade på, och bryggan. En annan tråkig sak är att jag måste gå och pinka stup i kvarten.

Efter badet gick jag till Nordic Wellness gym och tränade rygg och axlar och låren. Jag tror också det är bra mot min MS . Min MS blir ju inte bättre, men jag mår bättre i alla fall.

På morgonen lyssnade jag lite på Kaisers Waltz av Johan Strauss II. Den är riktigt bra och rogivande. Förr lyssnade jag på punk och dyster sång . Men jag har svårt att lyssna på negativ musik numer. Lite onödigt när jag är 53 år. Det ska på något vis vara musik som kan lyfta upp mig, musik som jag mår bra av. Men jag tycker fortfarande det är fantastisk musik jag hört på olika klubbar runt om i världen. Det svänger ju!

Sedan gör jag partitesten på nätet men det blir inte som jag trott. Men jag kan ana varför det blir som det blir när jag till exempel skriver att jag inte vill att Sverige ska gå med i Nato. Får tänka efter vad jag egentligen tycker?

Böcker, Gymmet, Minnen | |
Upp