Skickade in ett projektarbete om Knut Petersson

Vacker försommardag. Somnade på tåget till Universitetsbiblioteket.
 
På förmiddagen hämtade jag beställningar från B-huset på morgonen. Jag hade svårt att hitta en serie om Sagor och Sägner på Gotland på universitetsbiblioteket. Sedan hade vi möte om bokflödet. Vi har ju fem mil böcker. Ungefär som vägen mellan Göteborg och Lerum. De flesta böckerna finns i slutna magasin. Det var frågor om hur vi ska ta emot böckerna, vem som ska klarera och chippa? Jag var den enda bibliotekarien men jag sa ingenting för jag känner mig snarare som en biblioteksråtta. Negativa tankar mår ingen bra av.
 
farfar Knut Petersson
Jag åt lunch med några kollegor på en Thailändsk restaurang nära Universitetsbiblioteket. Det var ju ganska trevligt att prata om vad som sades på mötet.
 
På eftermiddagen registrerade jag tidskrifter. Jag passade på att skicka in ett projektarbete som jag gjort med digitalisering av bilder på min farfar Knut Petersson . Stuvade om lite bara innan jag skickade allt.
 
Handling mår du bättre av. I Alingsås cyklade jag till systembolaget och köpte två flaskor Samuel Adams öl och två små flaskor vin. Därefter cyklade jag vidare till Ica och handlade för helgen, yoghurt, grape, juice och smör.
Bibliotek, Gymmet, Minnen | |
Upp