Jussi Adler-Olsen och Laurie Anderson

Idag har jag mest lyssnat på Jussi Adler Olsens deckare "Marcuseffekten". Riktigt spännande och jag kan inte riktigt förstå hur han kan komma på bok efter bok så idérikt konstruerad? Det är klart att han har några hjältar som han kan knyta en story till nu.

En solig första maj. Nöjer mig med att se i Facebook vilka av mina vänner som ska demonstrera... Själv sitter jag mest inne. Cyklade en sväng till Ica och köpte några Dafgård färdigrätter. Efter lunch tog jag en tur med Kristina till Blomsterhaga (fd Blomsterlandet) och köpte jord och penséer. Solen skiner men det är en ganska kall vind.   På Valborg gjorde jag inte så mycket. Såg på Alfred Hitchcocks film "Fåglarna" och tittade på Facebook vad mina vänner gjorde. De flesta var hemma och tog det lugnt.

Jag lyssnade lite på  Laurie Anderson på Spotify. Spotify har det mesta av Laurie Anderson. Lyssnade lite på Risken Finns och Blå tåget eftersom det är 1:maj.

Böcker, Film, Fritid, Musik, Semesterliv | |
Upp