Försöka vara hygglig

Snön är försvunnen, men det var minusgrader när jag cyklade till stationen. Det är nya vagnar så tåget stannar inte riktigt som innan jul. Får nog hitta på en ny strategi där jag skall stå på perrongen när jag ska stiga på.

På jobbet var jag först och startade datorer och bytte bokningsformulär för datorerna. Efter fikat gick jag in på mitt rum och katalogiserade några magisteruppsatser i Socialt arbete. Några studenter tackade mig i början för jag för att jag hjälpt dem att hitta metodböcker i ledarskap och leta i databaser. Vad jag minns upplevde jag det som det var kaos i datasalen. Min dator fungerade inte och jag fick springa som en skållad råtta mellan studenternas datorer. Nåja, jag blev glad i alla fall över att de ändå tyckte undervisningen gav något.

Efter uppsatserna började jag primärkatalogisera ett antal gamla böcker från magasinet.  Jag har kommit till Ri nu. Gjorde även beståndsposter i Libris på ett par betänkanden. På eftermiddagen stod jag i informationen. Hoppas att jag fortfarande är någorlunda serviceinriktad. Jag försöker se vänlig ut i alla fall.

Gick till Pyramidens gym efter jobbet. Tränade rygg och axlar trots att jag kände mig trött.

Allmänt | |
Upp