Lördag på IKEA

Kristina har länge pratat om att hon vill åka till IKEA och köpa ett bord för att lägga handdukar på i badrummet. När jag föreslog att vi skulle åka vid nio var det ingen återvändo. Jag vet att det är lite struligt med alla vägar hit och dit vid Tingstadstunneln, men det är ju bara att köra på. Det var som i en bikupa av bilar borta vid Bäckebol och jag blev så himla trött. Vägbeskrivningen på IKEAs webbsida var rena skämtet, två Alingsås och åk förbi skylten till Hisingen och Oslo.På Time Square eller på gymmet blir jag pigg, men här blev jag så trött att jag satte mig och ringde min gode vän Gösta medan Kristina letade efter en tvättkorg för att ha i badrummet.
-Hej det är K. vi är på IKEA stör jag?
-Nej du stör inte, jag håller på med datorn. Tog du av där mot Oslo vid Tingstatunneln?
-Ja, och det blev okej, jag hamnade i Brunnsbo.
-Du hade kunnat åka på vägen till Oslo.
-Nej, men det gick bra, jag körde ju 40-bussen runt Bäckebol förr... Men de har gjort om lite vid Selma Lagerlöfs torg, så jag fick köra runt där och tillbaka en ny väg mot Backa.
-Vill ni komma över och få en kopp kaffe på vår fina gård?
-Nej jag drack så myket kaffe i morse så jag hoppar över det.
En ursäkt för att slippa trassla mig in vid Brunnsbo Industriområde och Hjalmar Brantingsplatsen.
Hem gick det ganska smidigt. Jag körde till kärra och tillbaka via Tagenevägen där jag brukade köra 40-buss. Passade på att räkna brunnslock på Tagenevägen, precis som jag gjorde förr.  Efter jag trixat mig genom Tingstatunneln var det raka spåret genom det förtjusande gröna vackra vårlandskapet på sidorna.
image66
Allmänt | |
Upp